1. Contactname en kennismaking

Onze expert-schatter komt bij u langs voor een verkennend gesprek en een bezoek aan uw woning. Indien er geen plannen voorhanden zijn, meten wij uw onroerend goed op. Al deze gegevens worden gebruikt bij de waardebepaling.

2. Waardebepaling: bespreking marktwaarde en vraagprijs

Bij de verkoop in de huidige markt van een onroerend goed is het van cruciaal belang om de juiste verkoopprijs en vraagprijs voorop te stellen.

We stellen gratis een gefundeerd schattingsverlag op. Door middel van het vetusteitmodel, het rendementsmodel en rekening houdend met gelijkaardige verkochte panden in de buurt, beschrijven we de marktwaarde van de woning en geven we een suggestie tot vraagprijs. De uiteindelijke prijszetting van uw woning gebeurt steeds in overleg en houdt redelijkerwijs het evenwicht tussen onze taxatie en uw wensen.

3. Samenwerking

Een pand verkoop je slechts één keer. Zorg aldus vanaf het begin voor een ijzersterke aanpak, alleen dan krijg je de hoogste prijs en weet je zeker dat het dossier sluitend is. Je wil immers zekerheid. Ga in zee met een professionele partner die niets aan het toeval overlaat.

Na ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst start onze machine. Bent u klaar voor de rit? Natuurlijk wordt u bij elke ondernomen stap op de hoogte gehouden, u krijgt zelfs een login en paswoord waarmee u online al onze acties kan opvolgen!

We werken volgens het ‘geen koper, geen kosten’ principe. We engageren ons voor een verkoopresultaat, u hoeft aan ons geen ereloon te betalen indien uw pand niet wordt verkocht!

4. Samenstelling dossier

De verkoop van onroerend goed is een complexe zaak. De basis van een waterdichte verkoop is het samenstellen van een sterk juridisch onderbouwd dossier. Onze jurist zorgt voor de zorgvuldige samenstelling hiervan. Tevens staan we in voor alle opzoekingen zoals het bodemattest, stedenbouwkundige inlichtingen, opvraging documenten syndicus, voorkooprechten, overstromingsgevoeligheid etc. Ook voor de wettelijk verplichte keuringsverslagen zoals EPC, elektriciteit, eventueel stookolietank etc werken we samen met de meest betrouwbare en prijsgunstige bedrijven.

5. Professionele fotoshoot

Voor de opmaak van alle publicaties, inclusief de verkoopbrochure van uw woning, werken we met een professioneel fotograaf. Schitterende beelden zorgen voor betere verkoop en aantrekkingskracht. Uit onderzoek blijkt dat deze advertenties, zowel online als printmedia, gemiddeld een veel hogere responsrate opleveren. Tevens beschikt ons kantoor over een uiterst modern toestel om luchtbeelden en video’s te maken om uw pand nog beter in de kijker te plaatsen.

We geven u vooraf nuttige tips over het verkoopsklaar maken van uw woning die zullen zorgen voor een piekfijne eerste indruk. 

6. Marketing: onze core business

  • Elke aanvraag via telefoon, e-mail,  kantoor of sociale media wordt bij ons geregistreerd. We beschikken dus steeds over een relevante en up-to-date database van zoekende kandidaat-kopers die als eerste op de hoogte worden gebracht van het nieuwe aanbod. Dit is van onschatbare waarde bij elke verkoop. Deze proactieve aanpak resulteert in onmiddellijke en gerichte bezoekers aan uw pand.
  • Brede online publicatie op onze eigen website en een compleet pakket van 7 gekende immosites. Onze website is ‘full responsive’ en wordt steeds perfect aangepast weergegeven op zowel desktop, smartphone als tablet!
  • Volledige integratie met sociale media Facebook, Twitter en LinkedIn. Niet alleen wordt ons aanbod volledig op Facebook weergegeven, ook bezoek -en contactaanvragen komen rechtstreeks in ons systeem. Regelmatig worden ‘Like, Share & Win’ wedstrijden georganiseerd om panden, opendeurdagen en projecten in de kijker te plaatsen. Dit creëert een ongelooflijke visibiliteit voor uw onroerend goed. 
  • Intensieve reclame op maat in regionale en nationale dagbladen en magazines zoals De Zondag, De Streekkrant, De Zeewacht, Tips, Logic-Immo Magazine, Hebbes Kustmagazine, Het Laatste Nieuws, De Standaard en De Tijd.
  • Op regelmatige basis worden opendeurdagen georganiseerd om een pand in de kijker te plaatsen. Er wordt extra publiciteit voorzien ter aankondiging in zowel print -en onlinemedia. Dit zorgt voor extra bezoekers op een flexibel moment voor kandidaat-kopers. 
  • Ter plaatse wordt ter ondersteuning een verkoopbord en een A5 sticker met uitleg, inclusief QR code, geplaatst.
  • Plaatsing in onze opvallende LED-Etalage op een toplocatie in het centrum van de Stad Oostende.

7. Begeleide bezoeken

De pandverantwoordelijke, die uw dossier en woning volledig beheerst, staat steeds in voor begeleide bezoeken. De organisatie en planning hiervan wordt door onze diensten verzorgd. Elke kandidaat krijgt na afloop van het bezoek een gedetailleerde brochure mee. We geven steeds advies aangaande de technische, commerciële en juridische aspecten van de verkoop.

8. Rapportering en evaluatie

Naast de maandelijkse rapportering ontvangt u bij aanvang van het dossier een email met een login en paswoord. Via de tool ‘Eigenaarslogin’ op onze website kan u op elk moment de voortgang van uw verkoopsdossier nakijken. U heeft aldus altijd en overal toegang tot uw volledige verkoopdossier, ondernomen acties en alle documenten! Ook wordt u op vaste tijdstippen uitgenodigd voor een evaluatie-afspraak.

9. Onderhandelingen

Kandidaat kopers die wensen aan te kopen kunnen een bieding formuleren, dit kan zowel op papier, via ons invulformulier,  als volledig elektronisch. Als pionier in België introduceren we de mogelijkheid om rechtstreeks via onze website een geldige en bindende bieding uit te brengen! De kandidaat koper krijgt een email ter bevestiging en het bod wordt rechtstreeks verwerkt in ons systeem.

De effectieve prijsonderhandeling, voor velen geen alledaagse bezigheid, zal steeds in samenspraak met u gebeuren. Tijdens dit proces bespreken we met u alle mogelijkheden zodat u een doordachte beslissing kan nemen.

10. Verkoopovereenkomst

Bij een akkoord wordt de verkoopovereenkomst (of ‘compromis’) getekend, dit belangrijk document, opgemaakt door ervaren juristen, is transparant en waterdicht zodat u zekerheid heeft over de verkoop!

11. Begeleiding tot bij de notaris

Na ondertekening wordt het dossier en alle stukken overgemaakt aan de notaris(sen) van koper en verkoper. We staan u bij in alle praktische aspecten en vragen die volgen naar aanloop van de authentieke akte.

U gebruikt een verouderde browser. Upgrade nu naar een moderne browser om ten volle gebruik te kunnen maken van alle functies van onze site: [ X ]